" SEGMEN : PENULIS SENJA CARI BLOG BLUE AND PINK "

ha, korang pun tahu sekarang ni saya duk gila nak join segmen atau contest. hm, korang amek tahu ke? perasan plak kan? hehe. ok lah..entry ni, saya nak ajak korang join segmen yang PENULIS SENJA buat ni..kalau korang nak join, korang klik kat SINI ye.. korang leh tgk syarat2 yg beliau nak. tapi make sure blog korang warna pink atau biru je taw. colour lain2 reject.. cheh, mcm saya plak jadi juri.. tapi betul lah kan? tgk tajuk entry kat atas tu pun dah tahu.. :-)

~banner yg WAJIB diletak~

dalam syarat2 tu, beliau nak kita buat 2 benda. beliau nak kita bgtahu kenapa kita suka warna pink atau biru ni.. lepas tu, kita kena kutuk2 blog beliau.. ha, sudah.. wajib plak tu. takut plak nak kutuk2 ni. tapi takpe, korang baca apa jawapan saya kat bawah ni eh..

1) Sebab saya suka warna PINK:

saya suka warna pink ni dari saya kecil.. mak lah yg cakap. kalau pergi shopping saya mesti pegang warna pink. lagipun mak bgtahu, baju saya waktu baby banyak warna pink. mungkin sebab tu sampai ke besar saya suka warna pink.. tapi, antara sebab utamanya sebab bagi saya warna pink warna yg sgt feminin. mmg warna yg sgt sesuai dgn jiwa seorang gadis. cheh, tiba2 rasa jiwang pulak guna ayat tu. pas tu bila pakai baju warna pink tu.. kita tak seksi pun leh rasa kita ni mcm seksi. bukan nak menggedik atau menggoda ok. cuma, utk kepuasan dan keterujaan pada diri sendiri..hehehe.

lepas tu, kalau contohnya waktu saya belajar dulu kena buat presentation ke.. saya paling suka nak pakai baju warna pink. saya rasa bila pakai baju saya lebih confident. org tak nak tgk saya, org tgk baju pun tak per. hehe. kenapa saya cakap baju warna pink leh buat saya confident? menurut Dr. HM Tuah Iskandar Al-Haj, warna pink tu warna SYAHWAT ok.. ha, terkejut x? tapi bukan syahwat utk seks tu.. lucah tu beb.. hehe. syahwat tak semestinya ke arah benda tu je tapi ia merupakan semangat. syahwat tu SEMANGAT taw..

kdg2 ada jugak sesetengah mentaliti manusia paranormal ni...eh, tetiba plak.. hehe..tak2. sebenarnya ada sesetengah tu fikir yang perempuan suka warna pink ni perempuan gedik or budget cun.. pas tu siap panggil kita sotong.. saya tulis mcm berdasarkan pengalaman je kan? siyes weh, saya kena dulu. mana tak nye.. pembalut buku semua pink. alat tulis apa tah lagi. tapi saya bolayan je dorang tu. PINK tetap menjadi pilihan. bak kata USOP dalam cerita hantu kak limah.. "Kalau awok kawen nanti, awok nak semua kaler pink"..hahaha..


2) Kritikan kat blog Penulis Senja:

apa pulak yg saya nak kutuk ni? hm bagi saya blog beliau mmg sesuai dgn namanya.. suasana senja tu dah cukup menggambarkan beliau. maksud saya, nama lah.. sebab kalau nak sebut pasal sikap, manalah saya kenal beliau in personal kan? pas tu blog beliau mmg simple. tak serabot. tapi cuba nanti sesekali tukar suasana senja yang lain pulak.. suasana senja ni ada mcm2. cantik2 pulak tu.. ciptaan ALLAH mestilah cantik kan?

~sangat suka suasana ni. tapi time mcm ni takut nak keluar rumah. hehe.~


Tiada ulasan: