Kau Fikir Kau Badan Kurus Kau Bagus Sangat??

Hish, fara tak faham betul dengan orang yang suka sangat kutuk2 fizikal orang lain. kalau sebut pasal fizikal ni, yang pertama terlintas kat fikiran kita mesti orang yang berbadan 'sihat' atau 'chubby' kan? kalau dalam bahasa kasarnya, GEMUK!! kenapalah korang ni suka sangat nak nilai orang macam tu.. korang ingat badan gemuk ni tak cantik? tak hensem? kalau setakat body korang solid, muka korang kononnya licin tapi hati busuk macam longkang buat apa? kadang2 orang yang badan chubby ni lagi bagus dari korang.. sekurang2 nya dorang mungkin ada sifat rendah diri dalam diri dorang.. tak macam korang.. sombong tak bertempat!!

Korang ingat semua orang nak pasangan yang hensem2, solid2 je ke? eh hello, jgn nak nilai semua orang macam tu ok..  tunang fara sendiri berbadan chubby.. tapi ada fara kisah? kalau panas ke, boleh je fara menyorok belakang dia.. korang ada? takde kan... hehehe.. lagipun, fara lebih rasa selamat dengan dia berbanding dengan orang yang badan kecik2 ni.. badan besar ke kecik ke dia, fara tetap sayang cik tunang fara tu.. (^_^)

So, tak payahlah kita nak banding2 kan sangat pasal rupa fizikal ni.. tak kemana pun cantik kita tu.. semua tu anugerah yang ALLAH bagi kat kita. kalau kita kutuk fizikal orang lain yang mungkin ada kekurangannya samalah kita macam kutuk ALLAH.. betul kan? bersykurlah kita dengan kurniaan ALLAH.. sebab manusia ni tak pernah puas.. 

Lagipun, pernah je fara pergi kenduri kawen perempuan chubby ni dapat suami hensem gile.. fara pun toleh 2x.. tapi, lelaki ni tetap pilih perempuan tu.. kesimpulannya, setiap orang ada kelebihan yang akan dinilai dari pandangan mata masing2. kalau korang nak tengok cik gemuk fara ni hensem, kena tengok dari mata fara.. setiap orang tak sama kan? huhu.. ha, lagi 1 contoh.. elok je pun cik gemuk fara tu dengan fara.. fara kurus apa.. dia chubby sikit.. hehehe.. :-p

Pada yang badan berisi tu, boleh je asalkan badan sihat. lagipun, tak semestinya badan kita kena kurus melidi.. tapi, agak2 BMI dah tinggi tu.. sendiri mahu ingat taw.. :-)

~si kecik & si besar~

~nak kurus boleh, tapi jangan sampai macam dalam gambar atas ni~


2 ulasan:

saya berkata...

haha!
amek bdempek sape yg rase kurus tu bagus :)

btw,thanks yer sbb sudi tinggal link kat entry bloglist iylia

FaraLoveChoco berkata...

hehe..tau xper..:-)

u'r most welcome...