Macamana Nak tahu Org Tu Rindu Kita Eh?

Hello kawan2..hm, mentang2 cik abang fara tak balik lagi dr kampung.. duk sebut pasal rindu je kan?hehe.. tapi sebenarnya, fara nak bagitahu korang 1 rahsia.. rahsia ni fara dapat dari ceramah Datuk Dr Fadzillah Kamsah mengenai jodoh dan cinta.. yelah, mesti korang pernah alami situasi di mana korang suka seseorang tapi seseorang tu tak suka pulak kat korang.. yg lebih haru, korang tak pernah luahkan pun perasaan korang tu..

Ha, korang boleh cuba cara ni.. nak tahu apa? TELEPATI.. korang pernah dgr tak? mesti korang pernah dgr kan? tp, korang tahu tak maksud dia? meh sini, fara nak bagitahu.. telepati ni ialah perhubungan yg berbeza dari segi normal tetapi ia mampu dilakukan oleh semua org termasuklah kita semua. dgn hanya menggunakan minda, kita akan dapat berhubung dan menyampaikan informasi di antara satu sama lain bergantung kpd persekitaran kita waktu tu.. telepati ni merupakan sebahagian drpd ESP iaitu persepsi luar jangkauan atau deria ke-6.

Telepati ni berasal drpd perkataan 'Tele' yg bermakna 'jauh' manakala 'pathos' membawa maksud 'perasaan'.  ianya 1 kemampuan seseorang utk merasakan sesuatu dari jauh.. hm, korang faham ke tak eh apa yg fara tulis ni.. ok2..takpe.. fara bagi 1 contoh..contohnya korang nak ckp sesuatu dgn kwn korang tapi tiba2 kwn korang tu ckp benda yg sama sebelum korang cakap.. ini menunjukkan kekuatan telepati telah berfungsi mempengaruhi saraf2 refleks kita.. secara ringkasnya telepati ialah perhubungan antara minda dgn minda.. ha, amacam.. faham tak?

Menurut Datuk Fadzillah pulak, contohlah korang rindukan sgt kat seseorang tapi korang tak tahu nak bagitahu mcmana.. cuba korang fikirkan org tersebut.. sambil tu korang berdoa.. INSYALLAH rindu korang akan sampai pada org yg korang rindu tu.. fara takde yakin sgt benda ni 100% akan berhasil tapi fara pernah jugak mengalami peristiwa2 ni di mana korang tak perlu nak bagitahu tapi org tu akan faham sendiri.. :-)

Di antara pengalaman fara, sebagai contoh.. adik fara yg waktu tu tgh belajar kat ipoh dah kehabisan duit poket tapi dia takut nak mintak.. jadi, dia takdelah makan sgt.. so, korang nak tahu.. waktu tu dlm seminggu jugak sebelum adik fara call nak mintak duit.. fara dan family semua tak lalu makan..;-( 

Alah, benda2 ni selalu jugak jadi kat kita.. tapi mungkin kita yg tak pernah perasan.. ni je sedikit info yg fara dapat kongsikan bersama.. mana yg kurang tolonglah tambah2kan.. :-)


2 ulasan:

Macam Betul berkata...

dari kecik dulu, mak aku selalu ckp, kalau kita rindu org tu, org yg kita rindu pun tu akan rindu kita.hehe, sbb tu bila kol mak, dia ckp jangan rindu2 ya.

FaraLoveChoco berkata...

hehe..betul2..mak ayah kita paling hebat bab rindu kat anak2 ni..:-)