Allah Tahu Yang Terbaik

Bulan ni dah nak masuk 5 bulan fara berkahwin.. serious, macam2 dah fara dan suami lalui tapi alhamdullilah fara dan suami kuat untuk harungi dugaan ni. sebenarnya bukan dugaan apa pun. kadang2 mungkin disebabkan ketidakfahaman. yelah, tiba2 tinggal sebumbung dengan 'orang asing' dan tidur sebantal, sekatil. masing2 ada pendapat dan pandangan yang sendiri nak menang jugak. sekarang, fara dan suami masing2 tahu peranan bila masa nak beralah atau kadang2 diam tu lebih baik. 

Perkahwinan ni mengajar fara untuk jadi lebih matang sebenarnya dan kalau nak buat sesuatu tu, fara akan fikirkan suami fara dulu sebelum fara nak buat apa2. cuma sekarang ni, kadang2 fara hilang kawalan jugak sebab pertanyaan orang lain sama ada dah 'berisi' ke belum. kadang2 benda dah ditanya, ditanya lagi banyak kali. sampai tak tahu nak bagi jawapan apa. nasib fara ada suami yang memahami. dia yang bagi semangat kat fara.

Tolonglah faham. ALLAH tahu apa yang terbaik buat fara dan suami. DIA yang merencanakan semuanya. DIA yang menentukan semuanya. tak perlu ditanya.. ada khabar gembira, fara sendiri akan bagitahu. fara jadi lemah bila fara ditanya soalan yang tak mampu fara nak jawab.. :'(

Tiada ulasan: