Perempuan Sebenarnya Perasan Bagus!!

ha,yg perempuan tu jgn plak nak terus marah bila baca tajuk entry aku ni..aku ni pun pompuan gak kan..aku keluarkan tajuk mcm tu bkn apa...aku betul2 tgh bengang..korang pun tahu kan,aku pergi balik kerja naik kereta..mcm2 prngai manusia aku jumpa.yelah,aku dptlah tgk perangai2 org ni dh aku ni duk menyandar je kat sebelah.so,maksud entry aku tu sebenarnya aku nak bgtahu yg perempuan ni kdg2 mmg budget bagus bila dorang bwk kete mngalahkan mcm dorang je ada kete.walaupun xsmua tapi majoroti mmg ada lah..siyes weh..cube korang tanya lelaki.jgnlah plak korang tnya kaum sendri.sah2 masing2 nak back up kan?tp,mtk maaflah.bkn aku orgnye.hehe..

so,berbalik pada cerita perasan bagus ni..korang xperasan ke bila korang bawak kereta tu sape yg leh merbahayakan keselamatan org lain?aku rasa perempuan lah orgnye.terutamanya pada perempuan yg baru2 nak ada kereta,yg baru nak ada lesen..mmg jd masalah betul...kat bawah ni antara situasi yg aku perasan tentang perempuan bila dorang yg bawak kete..

1) bila nak keluar simpang, bukan nak pandang kiri kanan.simpang yg patut korang berenti korang xberenti.org lain plak nak kena beralah sebab kau.padahal,jalan kita tu bkn jalan korang.kat sini maksudnye PEREMPUAN NI PENTINGKAN DIRI.xpun perasan cantik kot.so,xdelah org marah.hahaha.

2) bawak perlahan kat lorong kanan...pleaselah.korang amek lesen terbang ke apa?kalau ye pun nak tunjuk korang tu pemandu berhemah,pergilah lorong kiri tu..kat sini maksudnya PEREMPUAN NI XPEDULI HAL ORG LAIN..balik2,kita gak yg beralah.jalan memotong dh jadi belah kiri..tapi time2 mcm ni aku plg suka nak sondol2 belakang kereta dorang bg dorang cuak...hahaha..jahat seh aku.tp bkn aku lah yg buat.my CIK BESAR lah..

3) masuk simpang xreti nak bg signal.terutama bila dorang tu bawak kete lg besar or mahal dr kete kita.yelah,kita ni bawak PERSONA,WIRA or SATRIA jer..so,dorang blagak lah sikit.

4) bila park kereta xreti2 nak masuk kotak betul2.elok2 kat situ leh park 2 kete jd 1 je kete leh masuk...ha,kat situ dh tunjuk yg dorang ni betul2 lah selfish..janji kete korang lepas dh xpduli org lain.

~google pic~

5) yg plg buat aku angin...bila jammed..pergh,waktu tu lah korang leh plak teragak2 nak masuk kanan nak masuk kiri.dgn signal xbagi..lorong ada 3 leh jd 5..adoyai...

perempuan sebenarnye lebih elok duduk diam kat sebelah kot..hehe..

tulah antara situasinye..aku xdelah kata semua perempuan mcm tu.ada yg betul2 bagus dlm pemanduan dorang.yg byk buat perangai pun,umur2 lingkungan 20-an..kalau dh pangkat mak2 tu jarang.walaupun ada jgk sebenarnye..hehe..

ha,cube sesekali korang pegi hantar adik or anak korang sekolah atau tuition waktu hujan..cube korang tgk jammed dia mcmane.aku tahu mmg parents yg hntar anak tu xnak anak kena hujan.tapi,cubelah timbang rasa sikit.xkan korang nak park betul2 dpn pintu kan sampai kete belakang xboleh lalu.ambik lah inisiatif,korang turun pas tu tggu anak korang tu pakai payung.kete korang tu gi park betul2.xde nak lari kete korang tu..kan senang.xdelah menyusahkan org.xdelah kena carut dgn org..hope,jgnlah marah or terasa bila aku ckp mcm ni ye..aku ckp dr pandangan mata aku jer.apa yg aku nampak.tu jer...

so,saya minta maaf pada yg terasa ye..mana yg buruk tu kita elak2 kan lah.mana yg baik tu kita cuba amal2 kan..senangkan org,org senangkan kita..kan bagus mcm tu kan...:-)

psst...bawak kereta mcm ni kan bagus...cool jer...MY SYG bwk mcm ni lah..hahaha..gedik seh!

Tiada ulasan: