Masalah Itu Penyeri Hidup..TRUST HIM!!

setiap org ada mcm2 masalah kan?xkiralah korang umur berapa pun mesti korang ada masalah..yg bdk2 dh sekolah,ada masalah dgn cikgu,dgn cinta monyet korang,dgn pelajaran korang kan?pas tu yg umur baya2 aku plak yg org kata baru nak mula hidup tu,ada mslh jgk..msalah kat tempat kerja,mslh duit ada tp xcukup,masalah kumpul duit nak kawen...alamak..mcm mengata diri sendiri ni..hehehe..tp mmg betul pun.masalah xpernah lari dr hidup kita.ada yg xkuat tu,sampai nak bunuh diri..come on lah..patutnya dgn masalh tu kita akan rasa nak hidup lagi..MASALAH ITULAH PENYERI HIDUP KITA SEBENARNYA.hidup kita penuh dgn teka teki yg kita xtau apa jawapannya.hanya yg kat ATAS je tau..patutnya bila kita ada masalh jangan merungut..ingat!DIA tgh uji kita.

kenapa aku ckp mcm ni?aku mengaku yg hidup aku kdg2 walaupun x bnyak sgt msalah tp kdg2 tetap ada..cthnya,msalah dgn cik RIZAL aku..tp,tu mngkin adatlah..sape yg bercinta xbergaduh kan?tipulah kalau korang kata xpernah gaduh..kalau xgaduh besar.gaduh kecik2 tu pun tetap ada kan?masalah mcm tu mungkin aku boleh handle lagi..masalah aku sekarang ni,aku suka sangat merungut...

siyes weh...aku rasa aku ni bkn mcm hamba yg bersyukur..T_T..balik kerja aku merungut cakap penat.padahal mcm aku sorang je gi kerja dalam dunia ni..ayah aku kerja.adik aku kerja.mak xkerja pun buat kerja gak kat umah..mcm aku sorang je penat kan?teruknya perangai kau ni fara oii...kau patutnya bersyukur..org lain tgh penat cari kerja.kau dh kerja.siap berhantar berambik lagi..pergi adik hantar.redah jem tiap2 pagi.balik plak bf ambik..aku cuma duduk sebelah dorang jer.aku xperlu nak bawak kereta tu redah jem..xpayah penat2 nak tekan clutch tukar gear...tu pun merungut penat lagi.standard lah kerja.lebih2 lagi mcm2 perangai pesakit kau jumpa.yg penting SABAR!!

bila dpt gaji,aku merungut takut xcukup duit plak.aku dh kerja pun still dpt duit poket dr ayah..pe lagi yg kau nak fara oii..padahal rezeki tu ALLAH yg bg kat aku.gaji aku tu lebih dr cukup.dh lah aku xperlu mnyewa.bab makan2 mak aku dh masak bila aku balik kerja..berbanding kwn2 aku yg lain..kena sewa rumah,balik kerja kena masak..tu pun aku nak merungut lagi??sebenarnya bukan nak merungut sgt..aku cuma lebih suka 'standby' mana tahu nk pakai duit lebih plak bulan tu.mcm bulan lepas melayang duit RM150 semata2 baiki laptop dh rosak..xkan tu pun nak kuar duit simpanan..syglah kan.hm,nak 'back up' gak diri yg sememangnya dh salah tu..:'(

korang jgn plak fikir yg aku ni hamba yg xpernah bersyukur..aku bersyukur dgn segala kurniaan ALLAH kepada aku..aku bersyukur yg amat.cuma bila dh kerja perangai aku menggedik semacam plak..time blajar dulu boleh plak aku relax jer..dh keje jd mangada..ok2!!sekarang azam aku xnak merungut2..penat ker ape ke..aku nak wat 'dont know' jer..aku janji dan aku akan cuba.lagipun tempat kerja aku best lah jgk..kwn2 kerja pun best..so,nak merungut ape lg?
pasal duit tu salah aku jgak...nafsu shopping tinggi sgt..eh,tapi aku ada menabung taw..xdelah boros sgt.ha,tgk tu..nak bela diri lagi!!

aku sebenarnye tertarik dgn kata2 ni..siyes!aku rasa malu plak bila kdg2 aku ada masalah aku merungut..

"ALLAH sedang berbicara denganmu.ALLAH sedang mengingatkanmu untuk tidak sombong"

"Ingat lagi siapa dirimu?ALLAH sedang berbicara denganmu tentang sabar dengan ikhlas"

"Tak pernah ada orang mintak susah tetapi kesusahan itu datang ke kita, apa harus kita marah?penat sekali hidup kita jadinya.sebagai muslim kita tidak boleh menyerah.ALLAH selalu bersama orang yang berusaha"

jadi,pd korang yg ada masalh tu..jgnlah merungut..betul.setiap masalah tu ada hikmahnya..aku dh pernah rasa..ALLAH akan uji kita setimpal dgn kesabaran kita..setakat mana yg kita mampu.ALLAH tu xkejam kan?so,banyak2 berdoa semoga hidup kita semua diberi kerberkatan olehNYA..

YA ALLAH...AKU MOHON...AKU INGIN MENJADI HAMBAMU YANG BERSYUKUR..:'(

Tiada ulasan: