Apa Motif Sebenarnya?

Assalammualaikum kwn2..hari ni hari Isnin kan? hari ni hari gaji kan? hm,ape motif saya tanya soalan tu.. saje2 je..mana tau yg siapa2 xpergi kerja tu boleh terlupa hari ke kan? ok2. sebenarnya tajuk entry saya hari ni tentang cerita yg baru saya lepas tengok kat tv3 tadi. korang tgk x? nama cerita tu JUVANA..saya dapat tahu cerita ni pun bila tgk melodi semalam. so, sebelum saya nak bagi komen pasal cerita ni walaupun xhabis lagi...cheh2, mcm layak je saya nak komen kan? xpe2. korang baca sinopsis cerita dia dulu..


Sinopsis: Daim (Zahiril Adzim) dihantar ke sekolah pemulihan akhlak sms umur dia 17thn sebab tuduhan bunuh mak dgn bf mak dia. hm,stndard lah kan. dh nama juvana. kira kes bdk bwh umur lah. tu yg dia kena tahan kat situ sampai dia cukup umur utk kena bicara kat mahkamah nanti. Raja (Bront Palare) pulak watak warden yg jahat sebab dia x peduli pada Daim yg kena buli dgn penghuni asrama yg jahat. tapi nanti ada Cikgu Zakiah (Izreen Azminda) yg beri sinar gembira kat Daim. cheh, ayat xboleh blah. sinar gembira kot?hehehe. so, dialah heroin yg akan bantu Daim ni.

pe pendapat korang dgn sinopsis tu? walaupun saya baru tgk episod pertama dia..saya dh dpt agak yg si Daim ni xbunuh mak dgn bf mak dia tu. biasalah cerita melayu kan.. hish, confident betul. xper2. kita tgk sama2 nanti. saya pun tgk cerita ni sebab ada....

^

^

^

^

^

^

xleh letak besar2 gambar dia ni. nanti MY GEMOK jeles...hehe..

ha,sebab mamat tu je yg wat saya nak tgk cerita ni. nak kata tajuk tu tarik perhatian saya..xjugak. sebab saya fikir..mmg dia nak tunjuk kat kita nilai moral dlm cerita ni dan mungkin nak kita anggap x semua pelajar yg masuk situ jahat kan? tapi, kalau korang tgk kenapa perlu cerita tu nak tonjolkan semua pelajar bangsa MELAYU je? bangsa lain ada jgk kan? episod pertama td yg saya tgk...dr awal sampai habis nak bersambung tu..asyik tunjuk adegan membuli jer..so, apa motif? nasib baik cerita ni 13 episod jer. xdelah meleret sangat kot.

ha, dgr cerita ZAHIRIL ADZIM ni nak tunang dh kan 1 MAY ni...dia nak tunang dgn SHERA AIYOB..wah2..untungnya..hehe...tp saya pun untung jgk sebab ada CIK BESAR...:-)

~jeles~owh harus ke?hehehe..:-p

1 ulasan:

FaraLoveChoco berkata...

@frommetoyou
tq so much..:-)