Hina ke pasar malam??


tgk gambar tu msti korang tahu pe bnda tu kan?menipulah kalau korang xtahu melainkan korang tu dibesarkan kat luar negara lah kan?kan?hm,tempat korang mesti ade pasar malam..plg kurang ada 2 tempat yg berdekatan dgn korang..mcm kat tmpat aku ni setiap hari ada pasar malam..dr isnin sampailah jumaat..tapi kat tempat lain2 lah..

kenapa aku tibe2 keluarkan tajuk mcm tu eh?hehe..sebenarnya,ptg tadi lpas balik kerja aku gerak gi pasar malam dgn CIK GEMOK aku tu..saje nak tgk2..padahal bkn nak beli ape2 pun..tp dlm xnak beli ape2 tu pun,RM10 gak hbs kat pasar..tgk makanan2 dia mcm sedap jer..padahal bila makan kat umah,biasa jer..biasalah beli ikut nafsu..lagi2 balik keje mmg ngah kebulur.

bila korang gi pasar malam,korang tgk mcm2 bnda dorang jual kan?dari pakaian dlm smpailah ke makanan..smuanya ada..nak ubat kuat pun ada.hehe..alah,mcm2 lah kan?mcm kat astro tu.."mcm2 ada".tp apa aku nak ceritakan ni sbenarnya bkn tntg apa yg ada jual kat pasar malam tu.tapi,apa yg korang boleh beli kat situ.tang makanan tu sah2 lah adakan?plh kurang korang beli kropok lekor.tp aku nak tanya korang,korang pernah x beli pakaian kat pasar malam?jujurlah kan..aku bukan nak kutuk ke,berlagak ke,terserah pandangan masing2lah kan..sebenarnya dari aku kecik aku xpernah kot beli pakaian kat pasar malam.nak kata aku malu xdelah plak.tapi mgkin sebab dh terbiasa dimanjakan mak ayah aku.lebih2 ag aku anak sulung..aku kecik dulu pkai baju nak ada jenama ajer sampailah aku besar skrang ni.bagi aku xkisahlah berhabisan sikit janji ada kualiti.bak kata 1 pepatah tu "alah membeli menang memakai".ayat standard yg pompuan salu guna bila bab shopping kan?hehe.

actually aku naikkan isu ni sebab my BF tu mcm pening gak lah kot kerenah aku..kdg2 dia uji aku,dia tnya nak x baju ni (kat pasar malam).kang kalau aku jwb xnak,kecik ati plak.tapi nsiblah dia memahami.kdg2 ada gak dia tnya soalan berbisa kat aku pa"hina sgt ke baju psr malam?padahal sama je".jwpan standard aku "alah,xbiasa.."pernah gak ada org tnya kat my BF soalan BAIK punya."AKU TGOK BAJU FARA TU NAK BRANDED2 AJE..LEH KAU TAHAN DGN DIA KAN?".pergh,berdesing gak telinga aku.padahal aku beli baju2 tu bkn guna duit org lain..duit AYAH aku jgk..tp,mcmana pun,aku berterima kasih gak pd cik abg aku sebab sabar dgn kerenah aku..kalau org lain dh angkat kaki kot..hehe...

so,pada aku..kita nak pakai apa kat badan kita ni,nak beli kat mana sekali pun...itu hak masing2.kita xleh nak pertikaikan.masg2 punya rezeki dan citarasa msg2 kan?tp,aku mtk maaf pada siapa yg terasa.xterniat pun nak buat org kecik ati.malah,aku respect pada korang yg xkisah nak shopping kat mana2 pun..bkn mcm aku ni!!teruk kan? T_T


Tiada ulasan: