Ewwwww...Busuk Betul Durian Ni..!!!

u all pernah dgr x sape2 cakap mcm tu? member baik u all ke, gf ke atau family u all sendiri? cheh, geli...tibe2 nak guna 'u all' kan? hehe..saje je nak kena style dgn tajuk entry saya tu...ha, mesti ada kan? selalunya perempuan je yg gedik keluar dialog mcm tu. padahal entah2 dlm hati kan main excited nampak durian. yg selalu ckp mcm tu kebanyakannya org KL...tp saya xmcm tu taw..xde gatal2 nak gedik ckp mcm tu. I LOVE DURIAN ok..

sekarang ni kan ramai org jual durian...so, ada 1 hari tu ayah saya pergi beli durian..tiba2 saya duk terdengar lah ada sorang minah ni ckp ' hee...busuklah durian'..dgn muka2 sekali lak tu..siap tutup hidung seh..hee, cakar dgn kulit durian ni baru tahu...'hello minah...kau tu KL sgt ke?aku tgk dress up kau biasa2 jer...xdelah KL sgt kan?'..ha, kan dh keluar ayat krg ajar saya tu. ikutkan hati nak gak sound balik..tp ayah ada plak. ayah saya ni pantang sikit bab tatatertib perempuan ni..kalau dgn mak saya tu..bez sikit..mmg setempek kena..sebab tu mak saya selalu pesan kat saya...'control sikit mulut tu...jgn ckp main lepas jer'..xpelah..janji puas kan? haha.. tp dgn org tua xdelah saya ckp..kang nama mak ayah gak buruk kan?

tapi berbalik pasal minah 'poyo' td tu...korang bengang x kalau korang jumpa minah mcm tu. kdg2 saya rasa yg org mcm tu hipokrit jer..x kisahlah kalau korang xsuka pun durian tu... tapi tolong lah hormat org lain yg tgh beli sampai kau nak tutup2 hidung tu. kalau xsuka ckp xsuka...jgn nak keluarkan dialog gedik korang tu..padahal tempoyak pun korang ratah mcm tu je kot..bak kata SHAHEIZY SAM dlm cerita Adnan Sempit..'mcm xpernah ratah sambal belacan depan tv'..ghosh..I LIKE HIM!!

~tiba2 lak kan? tp perlu ke gambar dia sebesar page ni? xkisah lah..blog saya kan?peace!~

ok.berbalik pasal durian ni..mmg ada org yg betul2 xsuka durian..xkisahlah kalau korang bayar dia suruh makan pun dia xkan makan. contohnya mcm adik saya yg kedua ni..pernah sekali waktu dia kecik, ayah kepit kaki tangan dia nak suap durian..peh, sampai mengamok dia xnak..tapi yg peliknya..tempoyak dia makan pulak..haih, mushkil (betul ke ejaan ni?) sungguh..lidah masing2 kan? xsama lah rasanya. tapi sekurang2nya adik saya ni xdelah tutup hidung bila kitorang mkn durian dpn dia..owh mungkin sebab dia lelaki..:-)

~Raja Buah~

korang patut bangga sebab buah tempatan kita gak yg jadi raja buah taw...

Tiada ulasan: