Saya Yang Baru

ALHAMDULILAH.. hati fara mula tergerak untuk menutup aurat sekarang.. walaupun bukanlah bertudung labuh tapi sekurang2 nya fara cuba untuk berubah ke arah kebaikan.. lagipun itu kewajipan kita sebagai seorang Muslim. 

Sekarang ni fara dah mula bertudung dan bila fara keluar tu rasa lebih selamat jer.. dah tak macam dulu..  dulu ada je orang nak kacau bagai. dari situ fara buat kesimpulan yang sebenarnya lelaki lebih hormatkan wanita yang menutup aurat daripada wanita yang auratnya terdedah sana sini.. 

Tapi bila fara duduk sorang tu mesti fara teringat tentang diri fara yang dulu tu.. fara akan bertanya pada diri fara sendiri..

" kenapa dulu aku taknak pakai tudung? " *padahal mak ayah selalu suruh*

" kau tak kesian kat ayah kau ke? "

" apa specialnya untuk suami kau kalau semua lelaki dah tengok aurat kau? "

Bermacam2 soalan keluar kat fikiran fara sampai rasa nak nangis.. rasa berdosa sangat.. fara takdelah nak kata fara ni baik.. tapi, selama 24 tahun ni apa yang fara dapat sebab tak tutup aurat tu? :'(

Memanglah bila fara dah mula pakai tudung ni ada jugak kawan2 fara cakap yang fara tak cantiklah pakai tudung.. nanti dah pakai tudung tak boleh pakai baju cantik2.. haih, besar rasa dugaan tu untuk fara. tapi fara cuba kuatkan hati fara untuk terus kekal pakai tudung ni.. lagipun fara ada sokongan adik perempuan fara, mak ayah fara dan cik tunang fara.. biarlah kawan2 tu nak cakap apa.. biar fara tak cantik kat mata diorang janji fara cantik di mata ALLAH.. 

Ayah fara pun kata nak buat baik ni memang susah tapi nak buat jahat memang senang.. yang susah tu ada manis dan kepuasannya untuk kita.. lagipun tak lama lagi insyallah fara akan bergelar seorang isteri. biarlah aurat fara hanya suami fara je yang berhak..

Kita ni ibarat dua gula2 yang satunya masih berbungkus tapi satu lagi tidak.. dua gula2 tu dicampakkan ke lantai yang kotor.. mana yang korang ambil? mesti yang masih berbungkus tu kan? sama jugak macam kita sebenarnya.. 

Ya ALLAH moga dikekalkan semua ni untuk aku dan mohon cekalkan hatiku..


~ Yang kiri lebih manis kan? ~






2 ulasan:

fiQRa berkata...

alhmdulillah kak fara. mas tumpang happy dengan berita ni.. teruskn brtudung ya kak fara. sbb kak fara brtudung sangat sangat cantik ;)

FaraLoveChoco berkata...

terima kasih mas..:-)