Review Filem Jiwa Taiko

Jiwa taiko ni fara rasa sangatlah tidak sesuai kalau korang gi tengok dengan adik2 korang yang bawah umur tu sebab ada beberapa adegan yang tak patut korang tengok pun. babak yang bagi fara agak sensored jugak sebenarnya. yang tak boleh blahnya, babak tu dilakonkan oleh seorang pelakon yang sebenarnya isteri orang. tak kisahlah kalau korang kata dia menjiwai watak ke apa tapi sebagai orang islam dan sebagai seorang isteri tak manis kita belakon dalam babak yang macam tu. hanya pendapat fara jer.. 


Fara nak tengok cerita ni pun sebab adik fara yang ketiga tu terlibat secara tidak langsung dalam cerita ni.. adik fara tu ahli silat gayung. semua aksi dalam cerita tu dapat tunjuk ajar dari ahli2 silat gayung kumpulan adik fara. tok guru dia pun ada gak berlakon dalam lawan2 tapi side jahat lah..  tu yang kalau korang tengok dorang berlawan tu ala2 nak bersilat.. bukan gaduh taram jer....huhu.. mungkin disebabkan fara ni suka cerita aksi, so fara boleh je layan cerita ni.

filem ni bermula bila firman (REMY) dan pinto (BRONT) dikejar polis tapi pinto berjaya lepas. lepas keluar penjara firman tekad untuk berubah dan tinggal di rumah yang dikenali sebagai wira cinta.. kat situ firman kenal dengan trisha (DIANA) dan masing2 jatuh cinta. dalam masa yang sama lara (NADIA) pun suka kat firman. kat situ lah mula konflik sebab lara mula memberontak dan ikut pinto. bersama pinto, dia mengandung hasil hubungan terlarang. dalam gangster2 si pinto tu pun dia happy pulak bila dia nak ada anak dari lara tu cuma lara tak suka. dia kembali ke rumah wira cinta tapi diculik kembali oleh pinto. semua geng rumah wira cinta cuba menyelamatkan lara. akhirnya, pinto mati dan lara selamat melahirkan anak. 

Bagi fara cerita ni tak sesuai sangat letak nama jiwa taiko tapi letak nama JIWANG TAIKO.. gangster pun jatuh cinta.. so, takdelah gangster mana pun.. hehehe..


~fara suka beto tu..nampa stylo..huhu~


Tiada ulasan: