Umur 4 bulan dah tahu Jodoh..

Ha, korang pernah terfikir tak bila umur korang 4 bulan dalam perut mak korang, korang dah ditetapkan jodoh pun.. untuk agama lain, lantak pi lah kan.. tapi untuk kita yang beragama ISLAM ni, kita kena percaya.. tu semua ALLAH dah tulis untuk kita taw.. tengok, betapa ALLAH sayangkan kita sebab dah atur semua perjalanan kita.. cuma tinggal kita je nak handle hidup kita macamana.. ni tidak, semua pakai langgar je kan? termasuk lah diri fara ni.. :-(

Bila kandungan ibu kita dah berusia 4 bulan, segalanya dah ditetapkan untuk kita.. rezeki kita, jodoh kita.. sebab tu segalanya adalah rahsia ALLAH.. kita kena uruskan hidup kita.. fara nak sebut pasal jodoh.. haih, mentang2 baru tunang.. mengada nak sebut pasal jodoh aje.. hehe.. jangan marah ye kawan2.. fara nak share je.. sharing is caring kan? bila sebut bab jodoh ni, kalau boleh kita nak jodoh yang ALLAH tetapkan untuk kita.. ni tidak, dari sekolah dah sibuk bercouple sana sini.. *ha, kan dah terkono batang hidung den ha..* waktu sekolah dulu, kita tak nak fikir ke siapa jodoh kita yang sebenar-benarnya ALLAH tetapkan? cuba korang fikir2 kan.. Macam fara dengan cik tunang fara.. punya lah dulu couple jauh2, couple entah dengan sape2, rupa2nya depan mata kita yang kita dapat.. kalau nak tahu, fara dengan cik tunang fara rumah atas bawah je.. hehehe.. tu jodoh lah kan? INSYALLAH..

So, adik2 yang sekolah lagi tu.. tak payah lah serious sangat nak bercinta ni.. bila dah masuk kolej lagi rambang mata nak pilih.. focus study.. tak payah nak pening2 fikir pasal cinta.. dengar cakap kak fara ni ha.. hehehe.. jodoh kita tak kemana.. 




Tiada ulasan: