Surat Cinta Yang Paling Romantik!!

Kepada _________________ calon isteri saya, calon ibu anak-anak saya, calon menantu ibu bapa saya, calon kakak buat adik-adik saya.. Assalammualaikum.. mohon maaf kalau anda tidak berkenan. tapi, saya mohon bacalah surat ini hingga akhir. baca dulu sampai selesai.. baru kemudian dibuang. saya yang bernama __________________ menginginkan anda _________________ untuk menjadi isteri saya..

Saya bukan siapa2.. saya hanya manusia biasa.. buat masa ini saya mempunyai pekerjaan tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja.. tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk mencukupi keperluan isteri dan anak-anakku kelak. saya memang masih menyewa rumah dan saya tidak tahu apakah kemudiannya akan terus menyewa selamanya.. yang pasti saya akan tetap berusaha agar isteri dan anak-anak saya tidak kepanasan dan tidak kehujanan. saya hanyalah manusia biasa yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan.

Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya, untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelemahan saya.. saya hanya manusia biasa. cinta saya juga biasa saja. oleh kerana itu, saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini agar menjadi luar biasa. saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. yang pasti saya akan berusaha sekuat tenaga untuk menjadi suami dan ayah yang baik.

Kenapa saya memilih anda? sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih anda. saya sudah solat istikharah berkali-kali dan saya semakin mantap memilih anda. yang saya tahu, saya memilih anda kerana ALLAH dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah RASULLULLAH. saya tidak berani menjanjikan apa-apa. saya hanya berusaha sekuat mungkin untuk menjadi lebih baik dari sekarang ini.

Saya memohon anda solat istikharah dahulu sebelum memberi jawapan anda pada saya. saya beri masa minima 1 minggu, maksima 1 bulan. semoga ALLAH redha dengan jalan yang kita tempuh ini.. aminn...

Inilah surat cinta yang paling romantis fara pernah baca.. surat lamaran yang indah.. tanpa perlu kata2 janji yang melambung dan kata yang berbunga-bunga.. Moga 1 hari nanti kita mampu menjawab pada persoalan 

"Kenapa kamu memilih dia?"

"KERANA DIA MANUSIA BIASA"








Tiada ulasan: